Losonczi János és Vavrek Balázs
19. marketing meetupjának témája:

MEGLEPŐ MARKETINGSIKEREK

„Nem gondoltam volna, hogy ez beválik.”

De a piac IGEN. 🤑

100 marketinges, szövegíró és vállalkozó kollégád társaságában csodálkozunk egy kört – majd levonjuk a marketingedbe építhető tanulságokat. Várunk téged is!

📅 2025. július 18. 17:00–24:00
📍  Advance Kantin (1134 Budapest, Klapka u. 1.)
🏷️ 19.990 Ft (nettó)

Foglald le a helyed, mert rád mindig számítunk:

Adataid felelősen, a regisztrációd teljesítéséhez kezeljük.

„Micsoda szakmai sztárparádé van itt!” (mondta egy kollégád az előző meetupon)

📅2025. július 18. 17:00–24:00   📍Advance Kantin (1134 Budapest, Klapka u. 1.)   🏷️19 990 Ft (nettó)

Már a meetup landing page elolvasása nélkül veszem a jegyet, mert tudom, hogy stabil és masszív, BS és sales-mentes szakmai program lesz.” – Pászti Péter

„Ez az az esemény, ahol nem csak ott akarok lenni. Azt akarom, hogy a feliratkozóim, az érdeklődőim és az ügyfeleim is tudjanak róla, hogy ott voltam, mert instant hitelesség.” – Pass Balázs

„10/10 meetup, ami klasszikus előadás helyett egy laza, szakmai-baráti dumálás hiteles arcoktól olyan környezetben, ahol végre nem érzem magam semmilyen szinten feszélyezve.

A marketing egyszerű: optimalizálj 5356 faktort a folyamatosan változó piacon

És a „legjobb”:

A faktorok egy részét senki nem ismeri.

(Beszélgess pár keresőmarketinges kollégával: most épp az AI search „fekete doboz” viselkedésétől tikkel a szemük.)

Az eredményességed… ATTÓL FÜGG.

Oké, oké, oké.

Vannak alapelvek, rutinok, „best practice”-ek, hogy a komplexitást megszelídítsük:

  • 👉 bevált árazási stratégiák
  • 👉 tipikus motivációtérképek
  • 👉 a piacodra jellemző érzelmek
  • 👉 kipróbált kampánystruktúrák
  • 👉 szanaszét tesztelt felépítések videókhoz, hirdetésekhez, pitchekhez, hírlevelekhez, landingekhez, prezikhez, sales folyamatokhoz (stb. stb. stb.)

Elvileg mindig tudod, mire számíts – a gyakorlatban mégis gyakran az történik, amire nem számítottál

🤔 Az „ezt eredetileg tesztelni se akartuk” hirdetés hozza a legtöbb leadet (a legjobb CPL-lel)

🤔 A „jó, egy próbát megér” alapon kipróbált csomagajánlatot imádja a piac

🤔 A legjobb számokat hozó landinget nem akarta engedni a vezetőség, de az A/B teszt eredményével nem tudtak vitatkozni

🤔 Az „ezen a piacon ezt nem lehet” salesfolyamat olyan versenyelőnyt hoz, hogy a konkurenseid csak pilláznak

🤔 [New order #357] [New order #358] [New order #359] – DE MIÉRT?

Ez mind-mind egy tanulási lehetőség – meg szerintem elég izgalmas.

Ilyen váratlan marketingsikereket beszélünk át július 18-án a marketing meetupon.

A meetup, ahol melletted ül a milliárdos cég tulaja egy kapucnis pulcsiban

Itt szürcsölgeti a koktélt egy villámgyorsan fejlődő ügynökség fél szövegírócsapata.

Egy magyar gyártócég 2 marketingese köszön rád a pultnál.

Megismered személyesen azt, akinek a hírlevelét 2 éve olvasod.

A sikerességed egyik kulcsa:

☝️ Kikkel beszélgetsz

☝️ Milyen szemlélet vesz téged körbe

☝️ Honnan szerzel alvállalkozót, befektetőt, partnert, mastermind-társat, kollégát és LinkedIn-ismerőst.

„Ha van szakmai közeg, ahova tartozni akarok, akkor az ez.”

És ez valószínűleg minden pénzt megér. Szerencsére a jegy ennél kedvezőbb.

Ahol a podcast vagy a YouTube-videó véget ér,
ott kezdődik el a meetup

Az esemény jelenléti, ezért…

❌ nem közvetítjük online
❌ nem készítünk felvételt
❌ és nem ismételjük a témákat.

Ennek oka:

A személyes találkozással olyan szakmai közeget hozunk létre, ami virtuálisan egyszerűen nem lehetséges.

Tedd a kezed a szívedre: te is inkább olyannal üzletelsz, akivel este 11-ig világmegváltottál a pultnál egy sör / fröccs / ásványvíz mellett.

Ugyanakkor!

Nincs vezetett networking, mert azt a feszengést mi sem bírjuk. 18 meetup alatt azt tapasztaltuk, hogy ha okos marketingszakemberek és vállalkozók összejönnek valahol, akkor a varázslat magától megtörténik.

Nincs kivel eljönnöd? Nehezen oldódsz új helyen? Akkor csapódj oda a szervezőkhöz (Losi, Balázs). Ha szeretnéd, maradhatsz csendes megfigyelő is (itt nincsenek kötelező körök).

A jegyed tartalma

Szakmai beszélgetés (17:00–20:00)

Kötetlen networking, beszélgetés, eszemiszom (20:00–)

i
Jegyzet a témáról (digitálisan)

Kávé

Harapnivaló (szendvicsek)

A meetupokat úgy építjük fel, hogy már a szakmai beszélgetésben annyi értéket kapj, hogy azt gondold: „ezért még a beugró 10x-esét is szívesen kifizettem volna.”

A kávéra és harapnivalóra vendégünk vagy, az italfogyasztást mindenki magának állja.

A meetup helyszíne az Advance Kantin

1134 Budapest, Klapka u. 1. (A Váci útról nyílik az utca.)

Az előző meetupok tartalmából

„Ez volt a harmadik meetupom. Előtte a hírleveleink 40-50% megnyitási aránnyal mentek, utána elkezdtem dolgozni rajtuk, a meetupon hallottak + hírlevelek alapján, és a megnyitás felment 60-65 %-ra a következő leveleknél (a rekord 70% volt, az akkor 9600 fős listán). Ezért nagyon boldog vagyok, hogy rátok találtam, és amíg lesz meetup, én is jönni fogok :)” – Jancsa Jani, Bamba Marha Burger

„Receptre írnám mindenkinek a meetupot, aki marketinggel foglalkozik vagy akár kicsit is érdeklődik iránta. Hagyján, hogy hihetetlenül sokat lehet tanulni tőletek (nem vicc, a csapatommal még hetekig dolgozzuk fel az infókat), de a beszélgetésetek hallgatva, mindig újra elkap a lelkesedés a szakma iránt. Nincs manír, felesleges okoskodás, feszengés. Hiába vagyok szövegíróként szakmabeli, általában nehezen tudok becsatlakozni a nagy szakmai diskurálásokba. De itt nincs ilyen. Ez tényleg az a közeg, ahol azt tudom érezni, hogy na, jó helyen vagyok és olyanokkal beszélgethetek, akikkel bátran megoszthatom a gondolataimat. Igazából leírtam mindazt, amit ígértek is, szóval baszki, ezt jól kitaláltátok. Köszi srácok, várom a következőt” – Rátvai Berni, Follow Marketing

„Most voltam először Balázs meet-upján, és elképedtem. Tudtam, hogy a saját marketingemet gatyába kell rázni, mert kutyaütő módon kezelem, de ez a meet up szemfelnyitós volt. Imádtam a két előadó laza, egymást húzó-s stílusát, mindazonáltal nagyon is informatív volt. Nálam nagyon ütött. Jó volt okos emberek között lenni és tőlük okos dolgokat hallani. El is döntöttem, hogy nekem jár ez a fajta kikapcsolódás. Köszi srácok! Nagyon jó volt!” – Vörös Szilva

„Marketing Pocket Coffe-t kaptam – csak az üres kalóriák nélkül. 😀 Itt a cukor helyett tudás, lendület és humor volt. És maximális odafigyelés, kedvesség. Köszönöm!” – Kriszta

„Itt nem egy újabb *MÁRKÖTINGES* konzerv előadást kell végigunatkoznod a kényelmetlen székeken, száraz pogácsa kíséretében. Ez egy igazi szakmai konzílium, ahol hiteles szakemberek, laza, emberi stílusban beszélnek egy olyan témáról, amivel sikeresebb vállalkozást építesz.

„Köszi, hogy könnyen emészthetővé tettétek ezt az izgi és fontos témát. Már a meetup közben elkezdtük írni a saját, ránk szabott ötleteinket és szerintem ez az igazi eredmény! Gratulálok mindannyiunknak! :)”

„Fáradtan érkeztem a meetupra, viszont felvillanyozva, újratöltött marketing elemekkel távoztam. Örülök annak, hogy klassz embereket ismertem meg. Remek lezárasa volt a hetemnek.” – Urbančok Larisa

„Jelenleg ez az esemény a hazai reklámszakma lelke.”

„Kedvet hozzátok a jobb marketinghez. Eldöntöttem, hogy ha így is lehet, lazán és az ügyfelekre figyelve, akkor a marketingre nagyobb hangsúlyt helyeznek. Érdekes tanulság, hogy kívülről mennyi minden kevésbé tűnik vészesnek, mint belülről, lehet bátrabban hibázni.

A társaság és az előadás utáni beszélgetések, szakmázások pedig egyszerűen remek volt. Már azért is megérte eljönni. Egyetlen hiba, hogy sokat kell várni a következő alkalomra.” – Anna

„Frissen, üdén és kipihenten gyere, másképp befogadhatatlanul sok lesz az impulzus. 🙂 Ez az első meetupom legnagyobb tanulsága. Képzeled mekkora királyság az anyag, amit letoltak a srácok, ha tulajdonképpen azon kell problémázni, bárcsak képes lettem volna még több információt magamba szívni. 😈”

„Szegedről vonatozok nettó három órát, hogy halljam a srácokat. És tudod mit? Dupla ennyi utat is megérne!”

„Összesen 18 ötletet jegyzeteltem le magamnak a meetupon, ami (valószínű) a jegy többszörösét hozza majd be. Közben meg jóarc szakmabeliekkel dumázgattam végig egy laza péntek estét. Tökéletes kombó.” – Pass Balázs

„Ez volt az első alkalmam, hogy részt tudtam venni az előadáson, Szegedről jöttem le csak azért, hogy meghallgassalak titeket srácok. Megérte, rengeteget tanultam (kicsit még beginner vagyok a Marketing téren), zseniálisan éreztem magam. De ha csak egy dolgot emelhetek ki az a kémia köztetek, és a humor.”

„Tetszik a szigorú keret nélküli stílus, sokkal értékesebb gondolatok kerülnek elő, mintha előre fel lenne szóról szóra építve. Olyat hallok, amit máshol nem! Az after pedig zseniális, jó emberek, jó beszélgetések.”

„Nem csak a konkrét tematikával kapcsolatban beszélgetünk, közönség be lett vonva, kötetlen beszélgetés a végén. Ha egy IT-snak is érdekes, neked is itt a helyed.” – Bolla Dávid

„A szövegírással kapcsolatos hangosan gondolkodásaimat, lelkesedésemet nem sokakkal tudom megosztani – a ti ezirányú szenvedélyetek a meetupokon olyan, mint az oázis a sivatagban.

„A lazaság, a barátságos fogadtatás, a kérdés-felelet rész, amikor a “közönség” is beleadta, amit tud. Hozam haza jópár bevésendő mondatot is, muszáj volt jegyzetelni! Jól átjött a tippek-trükkök helyetti szemléletformáló szándék.”

„Olyan volt, mint egy jó film: repült az idő és a szünet előtt és a végén is döbbentem néztem az órám, hogy így eltelt az idő?”

„Meggyőződésem, hogy jobb, hatékonyabb hírleveleket fogok küldeni, mint az eddigiek. Azt kaptam, amiért jöttem.” – Lőrinczi Emese

„Balázst nagyjából egy éve kezdtem el követni, mostanra lett aktuális, hogy részleteiben is foglalkozzak marketinggel. Nagyon tetszenek az ötletei, a meetup pedig zseniálisra sikeredett. Sajnos a szabadszöveges részre nem maradhattam, de rengeteg új ötletet és koncepciót vittem magammal így is.”

„Nem csak marketingeseknek, nem csak szakiknak. Mindenki tanulhat, és emellett akár új kapcsolatokat is szerezhet. Balázs és Losi eredeti hangulatot és eredeti gondolatokat osztanak meg szakirodalommal megtámogatva. Ha időm engedi, én ott leszek a következőn is.”

„Elmegyek egy Vavrek Balázs meetupra! – született meg bennem a gondolat, és már foglaltam is a jegyet a Railjetre (+hedonizmus a business váróban, a diétámnak ismét annyi). Nem voltak különösebb elvárásaim, mégis érdekelt a mondanivalója. Olvasom a hírlevelét is, tetszik, hogy lényegretörő, sajátos stílusú (végre valaki), így a feliratkozást általánosan tudom ajánlani mindenkinek, aki szeretne go-to hasznos infókat a “marketing/szövegírás/mi a mainstream most“ szentháromságból anélkül, hogy lezsibbadna az agya. De vissza a lényegre! Jó volt hallgatni a beszélgetést a fáradtan esős, szürke belvárosban, mert színt adott az elméknek, mert a gondolatok gondolatokat szültek. Én pedig más perspektívát kapok, nem kilépek a komfortzónámból, hanem éppen belépek abba. Minden jó, ami elgondolkodtat és inspirál, és ez ilyen volt. Ajánlom. Köszönöm,” – dr. Takács Adrienn

„Interaktív marketingműsor, ahonnan biztosan hazamész pár új ötlettel.” – Nitschmann Corinna

„”nyomokban coachingot is tartalmaz” 🙂 Továbbra is a kedvenc meetupom, mindig kapok legalább egy gondolatot, amivel tudok dolgozni vagy fejlődni. Keep it up!”

„picit strukturáltabb volt a beszélgetés, nagyon jól sikerült feldolgozni témákat, családiasabb volt a légkör – ami tudom nektek negatív 🙂 tetszett hogy Balázs mondott szakirodalmat, mint „noob, wannalearn marketing” emberek ez tök szuper, mert tudom mit olvassak az adott jegyzethez.”

„Ha csupán egyetlen olyan mondatot tettem magamévá ami valamit elindított, vagy megoldott, vagy amit ügyfelkezelésnél használhatok, akkor már bőven megérte. Amúgy az ilyen a »gyógymondatokból« több tucat hangzott el. Sajnálom, hogy 22 körül indulnom kellett és pont az előadókra nem hagytam időt – a networközés elvitte. Legközelebb másként szervezem az életem, de első bálozóként nem tudtam, hogy ez a rendezvény egyben éjszakai kaland is.”

„Az jelenthet valamit, ha a 9. Vavrek-Losi meetupra már nem csak vállakozók, de teljes ügynökségi divíziók is ellátogatnak tanulni, ötletelni, vitázni. Mondjuk ez igaz volt már a 6. meetupjukra is.”

„a helyszínnel kapcsolatban fűznék hozzá egy dolgot. A landingen lévő képből a sárga falak és a sötét miatt valamiért picit egy dohos pincére gondoltam, ahova befér pár nagyon elvetemült marketinges és ott fű alatt megosztják egymással a titkaikat. Ez a világos kávézó/bisztro (ahol végül tényleg volt specialty kávé) valami eszméletlen hangulatos volt és sokat emelt az eseményen. Szerintem mi vállalkozók mind igényesek vagyunk és ez rengeteget dobott az eseményen. Az előadás/beszélgetés szintén kurva jó volt, hálás vagyok, hogy jöhettem. 🙂 Legyen picit drágább 😀” – Tóth Géza

„Balázs és Losi, mint Tyler Durden kettéhasadt énjei egymás gondolataira licitálva dobnak be példákat, felvetéseket, tanulságokat, egy lapozható mennyiségű anyagból, ami bő évtizedes szakmai know-how-t ölel fel.”

„Meggyőző meetup a meggyőzési technikákról: péntek este egy fárasztó hét végén Netflix helyett csillogó szemmel és félmosollyal szakmai diskurzust hallgatni.”

„Balázs a szövegírói lovagrend hű védelmezője, tarthatatlan szószólója annak, hogy a szövegírás igenis egy összetett és baromi értékes műfaj, amihez rengeteg szakértelem szükséges”

Egy igazi bullsh*t mentes este volt, ahol alázatos és jófej vállalkozók gyűltek össze. Balázs közvetlensége pedig csak hab a tortán. Ez nem egy olyan esemény, ahol emberek csupán önös érdekből jópofiznak a másikkal, hanem ahol végre olyan szakmabeliek találhatnak egymásra, akik megértik és segítik egymást.” – Lili

„EPIC!
Nekem igazából a helyszín totálisan mindegy, tőlem egy pincébe is lehetnénk mert annyira jó a cucc, de úgy hallottam a többieknek nagyon tetszik, szóval az király. Fix, hogy hozzáadott az élményhez a MILIŐŐŐ.
Ezek a meetupok fontos helyet foglalnak el hazai marketing térképen. Mert rohadtul nem az arrogáns Facebook kommentelgetés, meg az ugyanazokat, – a véletlen sem szakmai alapon meghívott – előadókat pörgetőtő konferenciák adnak hozzá a szakmához, hanem az ilyen rendezvények. Amit csináltok, az nyomot hagy. Picit irigykedem. Köszi nektek a munkát, amit beleraktok.” – Pass Balázs

„Ahogy Balázs nyelvészkedik, attól újra megcsapnak a bölcsészkar huzatos szemináriumi szobáinak szelei. Ahogy Losi bravúrosan elkapja, megpörgeti és visszadobálja a provokatív és elgondolkodtató témákat, az egy fókashowval felér, és garantálja, hogy ne fáradjunk ki a 3 órás agytorna égéig. Ti ketten meetupról meetupra egyre magasabbra teszitek a lécet és minden alkalommal átugorjátok. És visztek magatokkal.”

„Remek lehetőség arra, hogy úgy szakmázz a marketingről, hogy közben nem feszengesz, jól érzed magad, lazán, kötetlenül beszélgetsz, találsz új barátokat, építesz új kapcsolatokat. Olyan szakmai kulisszatitkokat lehet megtudni a résztvevőktől, amiket egy klasszikus konferencián talán sosem árulnak el az előadók. Ez nem csak egy szakmai rendezvény, ez egy közösség, amihez jó tartozni.”

Ha ez lesz a legelső meetupod, akkor erre számíts:

Először tedd félre azt, amit egy tipikus marketingrendezvényről gondolsz.

Ez nem konferencia, nem tréning, nem workshop.

Hát akkor mi?

Egy szkripteletlen szakmai beszélgetés veled közösen.

A beszélgetésnek:

👉 van egy témája (most: váratlan marketingsikerek)
👉 van egy jegyzete (résztvevőként ezt megkapod)
👉 van 2 házigazdája (Losonczi János és Vavrek Balázs)

És erősen építünk a résztvevők hozzászólásaira, kérdéseire és tapasztalatára is.

Így nem 2 ember tudása és tapasztalata sűrűsödik a 3 órában – hanem telt ház esetén 102.

A formátum és a laza stílus ne tévesszen meg: ez a 3 órás beszélgetés brutálisan tömény lesz.

A végére zsongani fog a fejed, a felírt ötleteket és teendőket hetekig dolgozhatod fel.

„A hogyhívják, aki azt az izét csinálta”

A meetup házigazdái Losonczi János (marketingfanatikus) és Vavrek Balázs (direct response copywriter).

Hallhattad őket itt-ott előadni, de a fő profiljuk a projektezés.

A meetupot azért szervezik, mert imádnak péntek este jó hangulatban szakmázni kb. századmagukkal.

Már csak a regisztrációd van hátra

Kérdésed van? Talán itt a válasz

Ha mégsem, akkor írj az info@vavrekbalazs.hu címre.

„Mennyibe kerül?”

A sima jegy nettó 19 990 Ft. (Van rajta további 27% áfa.)

Tartalma:

✓ részvétel a meetupon és az afteren

✓ kávé! (a jegyed tartalmazza)

✓ harapnivalók (ezt is)

✓ jegyzet (ezt is)

TIPP: rendeld cégre, ha tudod, hogy az áfát leírhassátok.

„Mi történik vásárlás után?”

Ha minden jó (átjön a fizetés, kimegy az összes levél), akkor kapnod kell:

✓ egy számlát (1-2 munkanap)

✓ egy tájékoztatólevelet (1-2 percen belül)

Ha BÁRMI hiányzik, írj és megszereljük.

„Hogy tudok fizetni?”

Bankkártyával.

(Stripe-ot használunk.)

„Hogy jutok oda?”

Erre a címre tervezz utazást: 1134 Budapest, Klapka u. 1.

3-as metróval: Dózsa György út vagy Göncz Árpád városközpont (kettő között van)

1-es villamossal: Honvédkórház

„Meddig tudok jelentkezni?”

Telt házig vagy a meetup napjáig.

(A jelentkezést le szoktuk zárni a meetup előtt. Csak a megvett jegy a biztos.)

„Mit hozzak magammal?”

Önmagadat + pár kérdést (ez NEM egy előadás, hanem egy közös szakmai beszélgetés: szólj hozzá, kérdezz bele, érezd magad jól)

Nincs dress code.

„Jegyvásárlás után van dolgom?”

A meetup napján gyere el.

Ha kollégának veszed a jegyet / kollégád veszi neked a jegyet, akkor hivatkozzatok a mailcímre v. cégnévre. Nyugi, megtalálunk, beengedünk.

„Hogyan jutok be?”

Neved, e-mail-címed vagy cégneved alapján megtaláljuk a jegyed. (Bármelyik jó.)

Nem kell nyomtatni vagy telón lementeni semmit.

(Ha más veszi a jegyed, hivatkozz arra a cégre, pl. ha ügynökségtől jöttök többen.)

Version log

A meetupokat folyamatosan fejlesztjük, itt látod a főbb változtatásokat (van, amit végül elvetünk).

Meetup_v_02 (fejlesztések az 1. alkalomhoz képest)

1. Lesz inni- és ropogtatnivaló (ingyenes)
2. Aktívabb lesz a vendégfogadás (már előtte beszélgetünk)
3. Kevesebb téma, de azokat mélyebben körbejárjuk
4. A témákat egyértelműen felvezetjük (követhetőbb legyen) & hangsúlyosabban lezárjuk (pl. konklúzióval)
5. After (ha van kedved és energiád, maradj velünk hajnalig egy whisky [vagy más] fölött)
6. Aktívabb közönségbevonás!
7. Már az első etapot is a 2. lendületével kezdjük
8. Kikapcsoljuk a légkondit 🙂
9. Néhány kényelmi apróság (beengedés, irányítótáblák, kamerát megpróbáljuk jobb helyre rakni)

Meetup_v_03 (fejlesztések a 2. alkalomhoz képest)

10. Egyetlen nagyon gyakorlatias témánk lesz.

Meetup_v_04 (fejlesztések a 3. alkalomhoz képest)

11. Új helyszín egészen más hangulattal (izgulok)
12. Egyáltalán nem lesz színpad

Meetup_v_05 (fejlesztések a 4. alkalomhoz képest)

13. A Mozsárba visszatérünk, de alulra. (A pultos-asztalos színpadlebontás átütő siker volt, tehát megtartjuk.)

Meetup_v_07

14. A jegyzetanyagot megkapják a résztvevők.

Meetup_v_08

15. A felvételt ezentúl hangfelvétellé konvertálva is adjuk.

Meetup_v_09

16. Új helyszínünk a Falk1 (egykor sok tréninget tartottunk itt!)

Meetup_v_10 (2023. nov. 17.)

17. Ismét új helyszín, most már lesz bárpult is.
18. A jegyed tartalmaz 2 kávét!

Meeup_v_11 (2024. márc. 8.)

19. Javítunk a kávén
20. Az aftert erősebben kommunikáljuk, így remélhetőleg többen maradunk.

Meetup_v_12 (2024. máj. 10.)

21. Bugfixeljük a hangosítást.
22. Variálunk az ülőhelyekkel.

Meetup_v_13 (2024. jún. 21.)

23. Finomhangoljuk a szünet helyét (mindkét rész követhetőbb legyen)

Meetup_v_14 (2024. aug. 21.)

24. Van már gluténmentes opció is az ételeknél.

Meetup_v_15 (2024. szept. 20.)

25. Kérésre a jegyzetet a résztvevők előre megkapják (nem utólag), HA a beszélgetést nem zavarja az adott tematika

Meetup_v_16 (2025. máj. 9.)

26. Új helyszín (Advance Kantin)
27. 100 fős létszám

Meetup_v_17 (2025. júl. 19.

28. légkondit jobban állítjuk be
29. szorgalmi feladattal serkentjük az interaktivitást